سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیدار شو!
بسم الله رحمان رحیم



بیدار شو قسمت سوم
باغ بهشتی, اولین آزمون, اولین خطا و اولین توبه.
وعده الهی به وقوع پیوست و آدم را خلیفه خود در زمین گماشت. خداوند رحیم بر آدم بی تجربه از حیات بر روی زمین, رحمت نمود.برای او همیاری مانند او آفرید که همیار و آرامش روحش باشد و او را  حوا نامید به معنای  آرامش. سپس آنها را در باغی که قطعه ای از بهشت بر روی زمین بود گماشت و لباسهای بهشتی برای آنها اختیار کرد. خداوند برای بقای آنان در این نعمت الهی شرطی گماشت. شرطی به نام میوه ی ممنوعه
آدم تا آنوقت چیزی از شرارت ابلیس نمی دانست و او را در بین ملائکه مقربین دیده بود لذا او را از صالحین و مقربین می پنداشت.
و آنگاه ابلیس نزد آنها آمد و آن دو را اغفال کرد. آن میوه را راز بقا در آن باغ و امتلاک آن, برایشان دانست. و قسم خورد که او از دوستداران آنهاست و چیزی جز خوبی برای آنها تمنا نمی کند.
لذا آن دو شرط خالق خویش را از یاد بردند و راه هوس نفس خویش را پی نمودند و طمع باعث فریب خوردنشان از ابلیس شد.
پس از آن واقعه خداوند آن نعمت را از آن دو گرفت و آنها را از آنجا اخراج نمود. ولی خداوند رحیم به آن دو کلمه توبه را به آنان آموخت راز درخواست بخشش و مغفرت. و آن دو توبه کردند و خداوند آن را پذیرفت. آنگاه خالق یکتا به آنان نشان داد نیت حقیقی ابلیس را که او دشمنی هست بر آدام و حوا و ذریه آنها بر روی زمین.
 آن دو عریان که قدر نعمتهای خداوند را ندانستند اکنون می بایستی برای بدست آوردن هرچیزی تلاش انجام دهند و معنی واقعی هر نعمتی را بفهمند.
دوستان به خود بر گردید, بنگرید به آنچه که دارید. معنی وجود آنچیز را بفهمید. مثلا این چشمی که با آن این داستان را می خوانید. نگذارید یک میوه ی ممنوعه به خاطر خودخواهی خود و اغفال ابلیس از دست برود.
و از شکر کنندگان خدا باشید و نه از کافران به نعمتش. زیرا انسان یا شکر گزار یا غافل. بیایید که غافل نباشیم و قدر هر چیزی رو بدونیم و خدا را سپاس کنیم.
خداوند به سپاس ما نیاز ندارد. و شکر ما چیزی به ذات اقدسش کم یا زیاد نمی کند. این مطلب را در قسمتهای آتی بیشتر توضیح خواهم داد.
ولی بدانید شکر گزاری سبب فراوانی نعمت خداوند چه از لحاظ مادی یا معنوی بر انسان می شود.
خداوندا راضیم به رضای تو.
منتظر قسمت
چهارم انشاء الله باشید.
خادم شما محمد.
یا حق



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : محمد | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بعد از شیش سال برگشتم
    یک استکان چای داغ با نبات زعفرانی
    بیدار شو! قسمت نهم (آرزوی انشتین)
    بیدار شو! قسمت هشتم انسان جهانیست در خود اندیش! بخش دوم
    بیدار شو! قسمت هشتم انسان جهانیست در خود اندیش! بخش اول
    بیدار شو قسمت ششم مقدمه فصل دوم
    بیدار شو! مقدمه
    [عناوین آرشیوشده]